Verleiden met een stoepbord!

Een klant verleiden? Dat klinkt héél raar. Maar in feite moet een klant wel een beetje verleid worden om uw zaak binnen te komen.

Dat wil niet zeggen dat u voor uw zaak naar elke klant moet knipogen, dat gaat juist het verkeerde effect brengen. Maar een stoepbord kan deze taak prima van u overnemen, mits juist gebruikt! U geeft de klant alle aandacht in de zaak en een stoepbord geeft de aandacht aan de klant buiten de zaak.

Hierbij geven we wat “verleidingstips”:

Tip 1:
Schaf een of meerdere stoepborden aan.

Stel hierbij de volgende vragen:

  • Wat wil ik? Een krijtbord of een stoepbord met posters?
  • Welk formaat? Wat doet de concurrent?
  • Wel of niet waterproof?
  • Met of zonder wieltjes?
  • Hoe vaak wil je de tekst wijzigen? Als dit vaak is kies je voor een krijtbord.

Tip 2:
Plaats het stoepbord op een goede plaats. Het stoepbord moet opvallen bij potentiële klanten en het moet duidelijk zijn bij welk bedrijf het hoort. Val hierbij op ten opzichte van concurrenten, door het formaat van het stoepbord of door er bijvoorbeeld twee te plaatsen.

Tip 3:
Zorg voor een goede “verleidingstekst”. De tekst op het bord moet de aandacht trekken van de voorbijgangers. Het moet opvallen en interessant zijn zodat potentiële klanten daadwerkelijk een kijkje in uw zaak gaan nemen. Dit kan een goede actie zijn maar je kan ook communiceren wat je te bieden hebt. Het is bewezen dat door een goede communicatie op een stoepbord de omzet stijgt.

Het doel is bereikt! De potentiële klant is binnen!
Nu mag u het overnemen met uw verkoopskills. Succes!

 

Terug naar overzicht